Jump to content
Sign in to follow this  
Gustavs

Programmēšana skolās

Recommended Posts

Čau!
Tā kā šeit uzturas programmētāji, cilvēki kas mācās vai grib iemācīties programmēt, vēlos pastāstīt par savu ideju, ko esmu iesniedzis Jauniešu Saeimā. Mana ideja ir par to, lai pamatskolās tiktu mācīta programmēšana.

TL; DR
Lūgums nobalsot par ideju - http://jauniesusaeima.lv/ideja/157/
SVARĪGI - Pēc tam, kad esi nospiedis "BALSOT" un autorizējies ar Facebook/Draugiem, poga "BALSOT" jānospiež vēlreiz, lai balsi pieskaitītu. Pogas vietā jāparādas tekstam "NOBALSOTS".
Paldies! :)
--------------------


Domāju, ka daudzi no jums par tādu Jauniešu Saeimu nav dzirdējuši, tāpēc īstumā izstāstīšu - Jauniešu Saeima ir organizācija, kas katru gadu ļauj jauniešiem vecumā no 15 līdz 20 gadiem iesniegt savas idejas kādā no 4 deklarāciju projektiem (skat. http://jauniesusaeima.lv/deklaraciju-projekti/). 100 visvairāk balsis ieguvušo ideju autori dodas uz LR Saeimu (šogad tas notiek 13. aprīlī), kur par idejām diskutē un balso komisijās, Saeimas sēdēs, iekļaujot tās deklarāciju projektos, kuri vēlāk jau tiek nodoti īstajiem deputātiem.

Par manu ideju:
Šāda prakse ir reāla jau daudzās Eiropas valstīs (skat. infografiku - https://www.euractiv.com/section/digital/infographic/infographic-coding-at-school-how-do-eu-countries-compare/) un es uzskatu, ka programmēšana ir jāievieš arī skolās Latvijā, galvenokārt tāpēc, ka:

  1. Programmēšana attīsta bērnu loģisko un analītisko domāšanu. Tādā veidā skolēni jau agrā vecumā iemācīsies domāt racionāli, iegūs "problem-solving" prasmes, tādējādi kļūstot daudz patstāvīgāki.
  2. Tiks sniegts ieskats programmēšanas nozarē kā tādā. Viens no pamatizglītības mērķiem ir sagatavot skolēnus tālākai izglītībai, sniedzot ieskatu dažādās nozarēs (piemēram, fizika, ķīmija, ģeogrāfija, māksla, utt), taču IT nozare tiek apskatīta ļoti virspusēji (informātika sastāv no vienkāršu uzdevumu veikšanas ar datoru, piemēram, dokumentu vai tabulu veidošanas un apstrādes), tādējādi nesniedzot skolēniem dziļāku ieskatu mūsdienu tehnoloģijās un neveicinot izpratni par to, kā darbojas "gadžeti", kas mums ir visapkārt.
  3. Skolēniem būs iespēja izpausties radoši, risināt reālus un pārbaudāmus uzdevumus. Piemēram, arī viens no matemātikas mērķiem ir attīstīt loģisko domāšanu, taču tā tiek pasniegta pēc vienota principa, t.i., visiem tiek "iebarotas" formulas, lai iegūtu kaut kādu rezultātu, no kura, šķietami, nav nekādas jēgas; to nav iespējams pārbaudīt (piem., pieļaujot kādu kļūdu aprēķinā un to nepamanot, pie rezultāta var nonākt, bet vizuāli viss izskatīsies pareizi). Savukārt programmēšanā, izstrādātājs pats izveido savu algoritmu jeb formulu un rezultāts ir tūlītēji pārbaudāms. Tādā veidā mācību process tiks padarīts interesantāks, skolēniem saņemot dažādas sarežģītības uzdevumus un pašiem mēģinot izveidot kādu programmu, nesekojot līdzi kādai noteiktai kārtībai, kā tas ir jādara.


Rezultātā, ja ideja tiktu realizēta un pamatskolās tiktu ieviesta programmēšana, sasniedzot iepriekšminētos mērķus, valsts iegūs zinošākus un racionālāk domājošus jauniešus, kas spēs dot ieguldījumu tās attīstībā un ekonomiskajā izaugsmē, kā arī pavērs daudz vairāk iespējas tiem, kam ir interese savu tālāko dzīvi saistīt ar IT vai programmēšanu (nozare, kurā Latvijā trūkst speciālistu), jo jau pamatskolā tiks "ielikts pamats" šajā nozarē (lieki piebilst, ka šodien gandrīz jebkurā profesijā ir saistība ar IT).


Ja atbalsti manu ideju, lūgums par to nobalsot Jauniešu Saeimas mājaslapā - http://jauniesusaeima.lv/ideja/157/
SVARĪGI - Pēc tam, kad esi nospiedis "BALSOT" un autorizējies ar Facebook/Draugiem, poga "BALSOT" jānospiež vēlreiz, lai balsi pieskaitītu. Pogas vietā jāparādas tekstam "NOBALSOTS".


Esmu arī sagatavojis video par savu ideju:


Liels paldies, ja nobalsoji!

Uz tikšanos,
Gustavs

  • Upvote 12
  • Downvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Es gan neuzskatu, ka pamatskolā tev vajadzētu jau IT mācīt un kur nu vēl programmēt kādā nopietnā valodā. Ja man random 14 gados kāds čuvaks pateiktu, ka tagad mācīsimies programmēt (ja man vispār IT nepatiktu), tās būtu mocības. Priekš tam ir visādi pulciņi, kur tu to vari apgūt, pēc 9.klases doties uz profeni, kur to māca diez gan normālā līmenī. Nevajag pamatskolniekiem vēl lielāku nepatiku pret skolu izraisīt, viņi tā jau tur dēl vecākiem tikai ierodas. Tiem kam tas interesē, viņi paši sen jau ir sākuši paši mācīties, kā jau teicu, iet pulciņos utt. Tad jau pamatskolā sāksim mācīt arī grafisko dizainu, fotogrāfēšanu un daudzas citas lietas, kas tevi noteikti attīsta daudzos veidos. 

  • Upvote 6
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Haijfaiv said:

Es gan neuzskatu, ka pamatskolā tev vajadzētu jau IT mācīt un kur nu vēl programmēt kādā nopietnā valodā. Ja man random 14 gados kāds čuvaks pateiktu, ka tagad mācīsimies programmēt (ja man vispār IT nepatiktu), tās būtu mocības. Priekš tam ir visādi pulciņi, kur tu to vari apgūt, pēc 9.klases doties uz profeni, kur to māca diez gan normālā līmenī. Nevajag pamatskolniekiem vēl lielāku nepatiku pret skolu izraisīt, viņi tā jau tur dēl vecākiem tikai ierodas. Tiem kam tas interesē, viņi paši sen jau ir sākuši paši mācīties, kā jau teicu, iet pulciņos utt. Tad jau pamatskolā sāksim mācīt arī grafisko dizainu, fotogrāfēšanu un daudzas citas lietas, kas tevi noteikti attīsta daudzos veidos. 

Iespējams varētu piekrist tavam viedoklim, bet, acīmredzot, neesi iepazinies ar manas idejas izklāstu un pašu Jauniešu Saeimas darbības principu.

1. Nopietnas valodas - diemžēl neieliku to šeit, izlabošu tēmas tekstu vēlāk, bet idejas tekstā JS mājaslapā ir minēts, ka piedāvāju apgūt Scratch un Python. Esmu iepazinies ar Francijas izglītības modeli, kurā arī tiek mācītas šīs valodas, neviens nesūdzas. Neslēpsim, ka Latvija nav Francija, kur skolēni ir daudz motivētāki. Skat. 3. punktu.

2. Profenēs programmēšanu, var teikt, nemāca vispār - tiek mācītas novecojušas tehnoloģijas vai arī liek "programmēt" HTML (nopietni). Es pats mācos tādā profenē, kur 80% kursa nesaprot kāpēc viņi tur ir atnākuši, jo nezināja, kas ir programmēšana (domāja, ka programmēšana ir datorspēles vai "es gribu būt hakeris"). Iespējams citās skolās tā nav, es nezinu. Bet mana ideja šim piedāvā risinājumu. Ja jau agrāk tam ieliktu pamatu, iespējams arī profenēs būtu iespējams iegūt kvalitatīvu izglītību, kura nebūtu jāoptimizē tiem, kas nezina, kāpēc viņi to apgūst.

3. Vai esi aizdomājies, kas izraisa šo nepatiku? Es pirmajā postā minēju vienu piemēru ar matemātiku. Tomēr iesaku paskatīties pārējās idejas Jauniešu Saeimā, mana ideja ir tikai mazs gabaliņš no šiem deklarāciju projektiem. Ir vēl citas, kas mēģina izglītības modeli mainīt, padarīt to labāku. Mana ideja ir kā papildinājums tam visam.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja man pamatskolā, kad būtu 12 gadi kāds mēģinātu uzspiest mācīties vēl par virsu visām stundām programmēšanu, es atrastu to cilvēku kurš izdomāja to un pakārtu pie karoga masta aiz olām.

  • Upvote 13
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jāievieš nevis programmēšana, bet gam samp un MC  serveru uzstādīšana un konfigurēšana.

Bet ja runā nopietni. Varu pateikt jau tagad, ka ar programmēšanu būs tāpat ar matemātiku. No, piemēram, 30 bērniem klasē aptuveni 5 izredzētie sapratīs, ko dara, aptuveni 10 sapratīs domu, bet reāli neko sakarīgu nevarēs izdarīt, bet pārējie vienkārši neko nerubīs.

 

  • Upvote 7
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Gustavs said:

3. Vai esi aizdomājies, kas izraisa šo nepatiku? Es pirmajā postā minēju vienu piemēru ar matemātiku. Tomēr iesaku paskatīties pārējās idejas Jauniešu Saeimā, mana ideja ir tikai mazs gabaliņš no šiem deklarāciju projektiem. Ir vēl citas, kas mēģina izglītības modeli mainīt, padarīt to labāku. Mana ideja ir kā papildinājums tam visam.

Gustav, mēs šobrīd interesējamies par Tavu ideju, pārējās idejas neinteresē.

Vai Tava iecere būtu ieviest to kā obligātu priekšmetu?

ja tā, tad tas ir slimi un ārpus normām - aprobežota domāšana no tā, kurš ko saprot par konkrēto tēmu.

ja tas būtu kā izvēles kurss līdzīgi augstskolām, tad kāpēc gan ne.

pa lielam mēs varētu runāt arī par ticības mācību, kas atbrīvotu dvēselisko burvību, bet tajā pašā laikā uzspiestu to, ka jātic un jāseko kādam svētam garam, papildus varētu ieviest arī militārās apmācības, lai jaunieši jau no bērnības būtu labi fiziski attīstīti.. tas, protams, ir kā sarkasms "obligātā priekšmeta" idejas kontekstā.

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuzskatu šo par obligātu. Varētu pamatskolās pievienot tādu kā neobligātu papildus stundu un tiem kas nevēlas programmēt tiem citu aktivitāti!

Piemēram manā klasē bija visiem jāsāk taisīt HTML fails, viņi pat nemācēja index.php izveidot! Pārāk pārspīlēti šis ir.

Tad labāk pievienojat papildus stundu jeb izveidojat savu kā teikt būceni kurā ieguldat naudu un tie kas vēlas to darīt lai apmeklē.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezinu kā pamatskolās, bet videnē ir speciāli novirziens, kur māca programmēšanas pamatus. Visiem protams tas neinteresē, bet tiem, kam varētu būt interese, varētu izvēlēties šo novirzienu, kā arī varbūt šādu novirzienu ir vērts iestrādāt arī pamatskolā.
Piemēram, RV1Ģ ir dafiga novirzieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kapteinis said:

Nezinu kā pamatskolās, bet videnē ir speciāli novirziens, kur māca programmēšanas pamatus. Visiem protams tas neinteresē, bet tiem, kam varētu būt interese, varētu izvēlēties šo novirzienu, kā arī varbūt šādu novirzienu ir vērts iestrādāt arī pamatskolā.
Piemēram, RV1Ģ ir dafiga novirzieni.

Jā. Mums arī šāda lieta bija, bet to varēja izmantot tikai matemātikas klases skolēni. Pārējiem interesentiem tāda iespēja nepastāvēja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dievs pasarg visiem mācīt programmēšanas valodas. Manā skolā visiem videnē (pie onformātikas) piederēja html/css, kas ir pietiekami nezinātājam, matemātikas novirzienā bija pascal, bet ja zināji citu valodu, tad to pašu darbu varēji nodot tajā, jo skolotajam bija vienalga, kā uztaisīts, galvenais, lai ir.

Augstskolā programmēšana kaut kāda limenī ir visiem, kam ir matemātiski aprēķini.

Un tu gribi man pateikt to, ja cilvēks normāli nespēj atrisināt kvadrātvienādojumu pēc gatavas funkcijas, viņs spēs izdomāt efektīvu algoritmu, kas risinās lielākus apreķinus? Smejies vai? Visiem aizies copy paste un nebūs nekāda rezultāta. 

Vai tu apdomāji šo ideju no cilvēku, kas nerubij neko un neko vairāk par instagramu neredz, puses? Izskatās, ka nē, ja būtu pavērojis, kas notiek skolā, redzētu, jo vairāk kaut ko uzspiež, jo lielāka pretestiba un negatīvais iznākums. Lidzīgi būtu šeit, uzspiež kaut ko, kas nafig nav vajadzīgs un pie tam pie tā jau pie padsmit prieksmetiem vel viens klāt. 

Es piekristu informātikas stundu satura atjaunošanai, kas sevī ietver loģiskas domāšanas attīstību (drag and drop coding, pēc tam jau kāda kalkulatora utt uzrakstišana brīvi izvēlētā valodā), nevis šitādu BS, kas prosta ievieš vēl vienu ne lidz glaam pārdomātu ideju, kas beigās maksās dārgi. Pamēģini būt vecāks, kas neko nesaprot no programmēšanas, bet sīcim jākompilē programma javā.

Edited by Chewie
Un nē, man skolā nebija sliktas atzīmes, kā ari to neienīdu.
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

KKādus HTML/CSS JS pamatus varētu iekļaut informātikas priekšmetā. Domāju tas būtu daudz lietderīgāk par zīmēšanu paintā, bet kā atsevišķu priekšmetu noteikti nē!

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, eerenpreiss said:

KKādus HTML/CSS JS pamatus varētu iekļaut informātikas priekšmetā. Domāju tas būtu daudz lietderīgāk par zīmēšanu paintā, bet kā atsevišķu priekšmetu noteikti nē!

Informātikā vidusskolā māca HTML/CSS.

Diezgan outdated though, bet nu māca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidusskolas laikā saskāros ar to, ka informātikas stundā nācās mazliet pamācīties HTML/CSS, bet tas arī bija tīri virspuseji, pa lielam tikai populārakie tagi un viss, nekas padziļināti. Kā jau augstak ir minēts, piekritīšu, ka ne visiem programmēšana ir sirdslieta, un katram ir savi paņēmieni kā uzlabot domāšanu, gan loģisko, gan matemātisko. Ja runa iet par obligāto mācību stunu - Programmēšana, tad sāksies diezgan liels bardaks, jo būs ļoti daudzi, kad protestēs pret šāda veida nodarbībam, tīri tikai tapēc, ka tas nav audzēkņa interesēs. Kā papildus pulciņu, vai izveles priekšmetu, jā, nenoliegšu, varētu izdoties, bet tikai ar nosacījumu,ka tas ir paredzēts tikai audzēkņiem, kuriem ir patiesa interese šajā nozarē.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Gustavs said:

2. Profenēs programmēšanu, var teikt, nemāca vispār - tiek mācītas novecojušas tehnoloģijas vai arī liek "programmēt" HTML (nopietni). Es pats mācos tādā profenē, kur 80% kursa nesaprot kāpēc viņi tur ir atnākuši, jo nezināja, kas ir programmēšana (domāja, ka programmēšana ir datorspēles vai "es gribu būt hakeris"). Iespējams citās skolās tā nav, es nezinu. Bet mana ideja šim piedāvā risinājumu. Ja jau agrāk tam ieliktu pamatu, iespējams arī profenēs būtu iespējams iegūt kvalitatīvu izglītību, kura nebūtu jāoptimizē tiem, kas nezina, kāpēc viņi to apgūst.

Man draugs jau pirms 9.klases strādāja uzņēmumā un mācēja labi, ja nemaldos, HTML, gan jau vēl kādu valodu. Aizgāja uz RTK, šaubos, ka baigi ir līmeni zaudējis tagad. Vainīgi ir cilvēki, kas tur aiziet, nevis programma..  RTK ir ļoti labs HTML/CSS/JS skolotājs, par citām valodām nezinu, jo man citas nemāca. Uz profenēm vienkārši aizlien tie, kuriem mammas neļauj dzert un pīpēt nonstopā, vajag kaut kā tikt brīvībā. Parasti no tiem 30 kas ir sākumā, 5 atkrīt uzreiz, 5 atskaita pēc pirmā semestra, vēl ~6 nevelk līdzi programmu un ir dirsā nesekmīgi, tos arī ar laiku atskaita un tad beigās paliek tie ~12 cilvēki, kuri reāli grib darīt to par ko mācās un tas interesē.. vai arī (manā gadījumā) vienkārši saprot, ka esi ticis pārāk tālu, lai tagad prosta visu pamestu. Normāli cilvēki neiet uz programmēšanas novirzienu ar ideju ''hmm, šis varētu būt interesanti'', tur iet cilvēki jau ar mērķi dabūt dokumentu(minimums, neformālu pieredzi vai kādu sertifikātu) , jo sen to jau dara savā brīvajā laikā. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, pomelo。 said:

Informātikā vidusskolā māca HTML/CSS.

Diezgan outdated though, bet nu māca.

Atvainojos, ka neizteicos pilnībā, bet nu doma bija par pamatskolu. Ņemot vērā IT un bērnu straujo attīstību, būtu jādomā tādas lietas iekļaut un dot iespēju izvēlēties agrāk... Piemēram pamatskolā jau HTML/CSS un videnē jau kko nopietnāku... Man dēls savos 6 gados datoru  zin jau labāk kā mana māte un vecākais brālis un tāds jau ir mūsdienu vairākums. Kāda jēga šajos laikos mācīt paintu? Mācību programma jau pati pa sevi ir jāmaina, jo ir vnk katastrofāli novecojusi. Ok visiem bērniem vecāki varbūt neļauj sēdēt pie datora un varbūt viņi ir mazāk zinoši, bet lai kā arī nebūtu, mūsdienu bērni ir daudz attīstītāki nekā es savos tajos pašos gados biju... 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Jariks said:

Neuzskatu šo par obligātu. Varētu pamatskolās pievienot tādu kā neobligātu papildus stundu un tiem kas nevēlas programmēt tiem citu aktivitāti!

Piemēram manā klasē bija visiem jāsāk taisīt HTML fails, viņi pat nemācēja index.php izveidot! Pārāk pārspīlēti šis ir.

Tad labāk pievienojat papildus stundu jeb izveidojat savu kā teikt būceni kurā ieguldat naudu un tie kas vēlas to darīt lai apmeklē.

Tāpēc jau arī nemācēja, jo nemācījās agrāk. Mums tagad 10 klasē ir power points, excels un tādas lietas, kuras sen jau ir pašsaprotamas. Programmēšanas pamati sāksies tikai nākošgad, kas, manuprāt, ir jau par vēlu... Kā arī nesen eklasē redzēju reklāmu, kur bērniem piedāvā kaut kādus pulciņus sakarā ar html/css un tādām lietām. Cenas bija vairāki simti eiro no cilvēka par 4 mēnešiem, ja nemaldos. Šaubos, ka visi var atļautiea to pasākumu, lai cik stipri arī vēlētos.

Edited by ReinissB

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, ReinissB said:

Tāpēc jau arī nemācēja, jo nemācījās agrāk. Mums tagad 10 klasē ir power points, excels un tādas lietas, kuras sen jau ir pašsaprotamas. 

Es gluži neteiktu, ka Excel ir pašsaprotams. Formulu sastādīšana var būt sarežģīta. 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, pomelo。 said:

Es gluži neteiktu, ka Excel ir pašsaprotams. Formulu sastādīšana var būt sarežģīta. 

Labi, 4 stundas mums bija formulas ar if, sum, max utt. Pārējās stundas šūnu krāsošana, aizpildīšana, kopēšana utt. Tagad mūsu tēma ir power point un pirms tā bija word. Reāli tas nav 10 klases līmenis, jo to pašu mācijāmies arī 7 klasē...

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, ReinissB said:

Mums tagad 10 klasē ir power points, excels un tādas lietas, kuras sen jau ir pašsaprotamas.

Atšķirībā kas tev skaitas pašsaprotams. Es mācos par IT un man arī ir speciāli priekšmeti, kur māca strādāt ar excel, visio, access utt. Es esmu drošs, ka liela daļa, kas sevi uzskata par office speciālistiem, nemaz daudz ko neprot izdarīt, es ar to saskaros .. okey, ne ikdienā, bet tomēr diez gan bieži un es tāpat neatceros visas funkcijas kur un kā tiek pielietotas un kur tās vispār var atrast. Ar word mēs visi mākam strādāt, bet vai mēs protam izveidot kaut vai pareizus iesniegumus utt, ko māca lietvedībā? Es uzskatu, ka tādas lietas ir jāmāca arī informātikā, citādāk es nesaprotu pontu nafig vispār to word tev māca. Man sākumā arī likās, ka word tak ez af, kas tur ko tekstu nesarakstīt, bet kad man sāka piepiesties par 0.5mm atstarpēm starp tekstiem un nepareiziem izkārtojumiem, knapi 4 sākumā varēju nopelnīt, tad sapratu, ka tik viegli laikam nav :D Un same thing ir arī tas, ka kamēr tu izmanto to programmu ikdienā, tad liekas viegli, bet kad nebūsi to pašu exceli gadu lietojis un pēkšni tev liks izveidot kaut kādas tabulas ar  aprēķiniem pēc noteiktām formulām, vairs arī pašsaprotami neliksies. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, ReinissB said:

Labi, 4 stundas mums bija formulas ar if, sum, max utt. Pārējās stundas šūnu krāsošana, aizpildīšana, kopēšana utt. Tagad mūsu tēma ir power point un pirms tā bija word. Reāli tas nav 10 klases līmenis, jo to pašu mācijāmies arī 7 klasē...

Es ceru Tu saproti, ka excel formulas netiek sastādītas tikai no if,sum un max. Ļoti apšaubu to, ka informātiku pamatskolā var pielīdzināt vidusskolas līmenim, prasmju ziņā. Vidusskolā tiek, protams, atkārtotas pamatzināšanas un papildus tiek mācīts kaut kas jauns. Mail merging ir viena no tām lietām, kura pamatskolā netiek mācīta. Jāpiebilst, ka 11. klasē tiek strādāts arī ar datorgrafiku (rastrgrafiku un vektorgrafiku). In fact, pamatskolnieki diezgan slikti prot izmantot MS Word.

Atvainojos par offtopic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nobalsoju & ieteicu šo ideju, jo šīs zināšanas var noderēt mūsdienu fotoniem . :D

Edited by XeNoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ReinissB Ja tev šķiet, ka pēc vidusskolas labi zini exceli, tad aizej nokaunies. Videnē cik zinu nevienam nemācīja rakstīt VBA makrosus un taisīt papildus grafisko noformējumu (pogas, papildus ievades lauki utt), kas normālai ekseļa izmantošanai ir vajadzīgs. 

Ekselis nav vienkārši ŗūtiņu papīrs uz kura rakstīt vienkāršu matemātisku pierakstu. Es nebrīnīšos, ja pateiksi, ka mathCad/Lab ir nekam nevajadzīga štelle un labāk izmantosi ekseli.

 

@pomelo。 sorry.

Edited by Chewie

Share this post


Link to post
Share on other sites

saproti, ka labi, ja 10% no katras klases vispār interesē programmēšana :joy:  un bez intereses nebūs labāk..

 

tik pat labi var visiem medicīnu mācīt pamatskolā, valstī ārsti trūkst :) varu saderēt, ka tu čīkstētu, ka visiem nevar interesēt medicīna, jo tevi interesē programmēšana, thats the point. ir tik daudz lietas, kurās pamatus var ielikt jau pamatskolā, bet tas samazinātu iespēju izkopt patiesos talantus

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Chewie said:

@pomelo。 Ja tev šķiet, ka pēc vidusskolas labi zini exceli, tad aizej nokaunies. Videnē cik zinu nevienam nemācīja rakstīt VBA makrosus un taisīt papildus grafisko noformējumu (pogas, papildus ievades lauki utt), kas normālai ekseļa izmantošanai ir vajadzīgs. 

Ekselis nav vienkārši ŗūtiņu papīrs uz kura rakstīt vienkāršu matemātisku pierakstu. Es nebrīnīšos, ja pateiksi, ka mathCad/Lab ir nekam nevajadzīga štelle un labāk izmantosi ekseli.

Šķiet, ka tu gribēji pieminēt @ReinissB nevis mani. Es nekur neesmu teici, ka MS Excel ir vienkāršs.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.