Welcome to www.HAS.lv - programmējam HTML.

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

K3LV

MAZAIS KRĀSOŠANAS PROJEKTIŅŠ.

Retu reizi, kad vakaros īsti nav ko darīt, Hasā visi guļ un aiz loga jau ir satumsis, enerģijas pārplūduma dēļ nākas ko mazliet pašeptēties. Pirms kāda laika , paziņa palūdza paskatīties ko varam izdarīt viņa 2006.gada golfam, kura virsbūve bija diezgan traģiskā stāvoklī un rūsa sitās ārā gandrīz visur, pat vietās, kurās nespējām iedomāties. Laikam ejot un galvu lauzot, vai atmaksājas bojāt nervus virsbūves atjaunošanā , nonācām pie secinājuma, ka tomēr ir jāmēģina, un jāsāk lietas bīdīt kaut nedaudz uz priekšu. Palēnām, palēnām visu noārdot, un palēnām sagatavojot lieljiem remonta darbiem , dzerot kafiju un kaut ko grādīgāku , kā jau pienākas garāžas ballītēs, tikām līdz špahtelēšanai. Durvīs pirms visa lielā darba bija iesistas diezgan lielas buktes, kuras nācās vilkt ārā. Temperatūra garāžā ir diezgan zema, tapēc lielākās problēmas sagādāja detaļas sildīšana, precīzāk  - špahteles attaukošana, jo tās sastāvā ir sveķis, kurš reizēm mēdz sastrādāt ziepes brīdī, kad tiek gruntēts.

Pāris foto no nošpahtelētajām, bet ne noslīpētajām virsbūves daļām. (INFORMĀCIJA - durvis tika špahtelētas ar universālo rupjo špahteli divās kārtās, lai aizpildītu buktes, kuras neizdevās pilnīgi izvilkt, pēc tam, smalkā (finish) špahtele, lai izlīmeņotu virsmu un aizpildītu mazās gropītes, kuras slīpējot ar rupjo (P100 - P150) smilšpapīru bija radušās. Bagāžnieka vākam situācija identiska, tikai bonusā vēl nācās lietot stiklšķiedras špahteli, lai aizpildītu laika gaitā rusējot radušos caurumus tieši zem lukturu vietām.)

original.jpg

 

original.jpg

 

Kamēr viss tiek noslīpēts un sagatavots gruntešanai paiet diezgan liels laiks, it īpaši, ja tas tiek darīts telpā ar salīdzinoši zemu temperatūru. Pēc visas lielās slīpēšanas esam nonākuši līdz gruntēšanai. Pirms gruntēšanas viss tiek slīpēts vēlreiz ar P400 smilšpapīru un ūdeni. Kā pirmo grunts krāsu izmantojām filleri, kas aizpilda un veido diezgan biezu grunts kārtu, kuru nepieciešamības gadījumā slīpē atkārtoti ar P400 smilšpapīru.  Kad virsma ir gluda un nav nekādu burbuļu vai plaisu, tiek pūsta plānā grunts, kuras rezultātā uzklājas plāna kārta , kuru slīpē ar P1000 smilšpapīru un ūdeni, lai iegūtu gludu virsmu pirms krāsošanas.

Daži fotoattēli no paveiktā darba.

original.jpg

original.jpg

original.jpg

 

Sagruntējuši pa lielam visu esam, un līdz šim brīdim esam tikuši līdz krāsošanai. Pagāja diezgan ilgs laiks kamēr garāža tika uzsildīta istabas temperatūrā, lai krāsa vienmērīgi žūtu. Saistībā ar to, ka eksperimenta veidā veicam šo visu darbu, diemžēl krāsa netika uzklāta ar krāsas pistoli, bet gan izmantojot flakoniņos uzjauktu krāsu.  Diezgan patīkams rezultāts, pēc pirmās krāsas kārtas. 

original.jpg

original.jpg

original.jpg

 

Darāmo darbu sarakstā ir vēl pāris virsbūves daļu krāsošana (pirmā kārta ) , virsbūves daļu krāsošana (otrā kārta ) , lagošana un beigu beigās pulēšana.

Pašlaik viss vēl ir procesā, tā kā raksts tiks papildināts ar turpmākajiem procesa rezultātiem un beigu beigās arī gala rezultāts.

16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar ko tika apstrādāta rūsa un kas tika pūsts virsū? Slāni pa slānim..

3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

5 hours ago, Zebimē said:

Ar ko tika apstrādāta rūsa un kas tika pūsts virsū? Slāni pa slānim..

Personīgi visu rūsu un krāsas slani nobērzu ar rupjo smilšpapīru. Pec tam rūsu kārtīgi apstradāju ar rūsas pārveidotaju, lai visas rūsas poras iztīra un izgrauž lai paliek pliks metals. Virsmu pec tam notīrīju ar attaukotaju un tika uzklāta pirmā špahteles kārta. Slīpeta ar rupjo, līdz ir taisna virsma. Tad smalkā špahtele un un slīpe ar vidēja rupjuma smilšpapīru, lai neatstātu lielas švīkas no smilšpapīra. Tala rupja grunts (filler), darbojas ka sķidrā spahtele. Slīpe ar smalko smilšpapīru, kamēr ir gluda virsma. Pēc tam ar smalko gruntskrāsu , divas kārtās, un beigu beigas krāsa 3 krāsās, pēc tam ir tikai lakošana , divas kārtas.

Edited by K3LV
3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malacis, ka darbojies... nedaudz atgādināja SashaAleksandru kas agrāk spokos baigi darbojās, nezinu kas tur tagad notiek..neesmu pāris gadus bijis.

Tu tajā pašā garāžā arī krāso un lako? Putekļi nelec virsū?

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diemžel, bet jā, krāsošana detaļām, kuras nav pārvietojamas notiek turpat uz vietas. Parējās tiek pārnestas uz citu telpu.

Pa lielam puteklis ir diezgan mazs jo krāsošana notiek brīdī, kad viss ir noslīpēts, tā lai nav lieks puteklis. 

ideāla gadījumā jā, divas telpas, viena sagatavošanai, otra krasošanai, jo tai jābūt tikpatkā sterilai, labi ventiletai un apgaismotai. Pašlaik jāiztiek ar to, kas ir, bet varbūt kaut kad nākotne pamainīsies.

Darbojos tīri tikai prieka pēc , eksperimentalos nolūkos. 

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tie garāžas krāsojumi nav tie labākie parasti, bet pēc bildēm tev izskatās diezgan labi. :D

2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Delma said:

Tie garāžas krāsojumi nav tie labākie parasti, bet pēc bildēm tev izskatās diezgan labi. :D

Pa lielam galvenais ir sagatavošana, ievērojot visas detaļas temperatūras utt. vesela ķīmija  lai rezultāts būtu kā nakas.

Spārns tika vairākkārt sildīts līdz 40 grādiem, lai tikai spahteles sveķus dabūtu ārā, pirms gruntešanas tas pats, detaļas temperatūrai ir jābūt ap 20 grādiem, savadāk krāsa var sākt taisīt jokus. 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja godīgi, gribētos šādus projektiņus vairāk hasā redzēt, patīk palasīt šāda tipa topikus...

Lai gan man ir tikai 14 gadi, es arī ņemos ar mašīnām, lēnām kopā ar tēvu ceļu augšā savu vaz projektu, vairāk rallijkrossam, ne vienkārši braukšanai. Kautkad safočēšu visu procesu, uztaisīšu arī savu topiku..

Bet par tēmu - krāsojums izskatās pat tīri labi. Vienīgi gribēju pajautāt - kā bija ar putekļiem, ko darījāt lai putekļi nesabojā krāsojumu?

 

3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Madars. said:

Ja godīgi, gribētos šādus projektiņus vairāk hasā redzēt, patīk palasīt šāda tipa topikus...

Lai gan man ir tikai 14 gadi, es arī ņemos ar mašīnām, lēnām kopā ar tēvu ceļu augšā savu vaz projektu, vairāk rallijkrossam, ne vienkārši braukšanai. Kautkad safočēšu visu procesu, uztaisīšu arī savu topiku..

Bet par tēmu - krāsojums izskatās pat tīri labi. Vienīgi gribēju pajautāt - kā bija ar putekļiem, ko darījāt lai putekļi nesabojā krāsojumu?

 

Kā jau augstāk minēju, pārvietojamās detaļas tika krasotas cita telpā, bet tās, kuras netika demontētas krasotas turpat uz vietas. Lai cīnītos ar putekli, tikai piestradāts ar lupatām un ūdeni, lai iegūtu tīru virsmu, nav pareizi, bet sagataves rezultatu krāsošanai iegūst.  

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varēji ielikt bildes, kur redzama situācija, kuru laboji.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, k3pt said:

Varēji ielikt bildes, kur redzama situācija, kuru laboji.

Jā, tā ir lielākā bēda, ka sāku fotografēt tikai brīdī, kad viss jau bija procesā. Pat nebija iepriekšēja iecere publicēt, bet aiz gara laika, kādu rakstiņu jau vajag.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

bēdas nav, galvenais, ka apjomīgāka cita satura tēmas parādās forumā, lido reputācijas plusi un komentētāji aktivizējas

domājams hobija līmenī var arī kas no kvalitātes izpalikt, ja to darītu uzņēmuma vārdā speciālās telpās kādam naudīgam klientam ar ienesīgu peļņu pašam, tad jau būtu cits stāsts

katrā ziņā ar šīm tēmām esi sevi nedaudz pareklamējis, un ja pamatdarba alga ir viens, tad jau uzrodas pat šeit interesenti ar haltūru piedāvājumiem kā laba, neliela iespēja piepelnīties ārpus darba

Edited by Korijs
1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/9/2018 at 3:00 PM, K3LV said:

Personīgi visu rūsu un krāsas slani nobērzu ar rupjo smilšpapīru. Pec tam rūsu kārtīgi apstradāju ar rūsas pārveidotaju, lai visas rūsas poras iztīra un izgrauž lai paliek pliks metals. Virsmu pec tam notīrīju ar attaukotaju un tika uzklāta pirmā špahteles kārta. Slīpeta ar rupjo, līdz ir taisna virsma. Tad smalkā špahtele un un slīpe ar vidēja rupjuma smilšpapīru, lai neatstātu lielas švīkas no smilšpapīra. Tala rupja grunts (filler), darbojas ka sķidrā spahtele. Slīpe ar smalko smilšpapīru, kamēr ir gluda virsma. Pēc tam ar smalko gruntskrāsu , divas kārtās, un beigu beigas krāsa 3 krāsās, pēc tam ir tikai lakošana , divas kārtas.

Skaisti. Maziņš ieteikums, nākošās reizes pirms klāj uz metāla špakteli, uzpūt skābo grunti un uz viņas špaktelē. Pēc pieredzes ja uz parasta dzelzs uzklāsi špakteli, tā pēc kāda gada lips nost.

Pats esmu paņēmis uz restaurāciju e30, ja tiešām ir interese, varu izveidot topiku un padalīties ar padarīto.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tas par lipšanu nost ir diezgan strīdīgs vavariants, jo pirms pāris gadiem šādā pašā stilā sakrāsoju Lagunu, viss turās, nekur nekā nekrīt nost. 

Bet , paldies par ieteikumu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now